[LCWO LOGO]  

Login

User name:
Password:


Language
Български Portuguęs brasileiro
Bosanski Catalŕ
繁體中文 Česky
Dansk Deutsch
English Espańol
Suomi Français
Ελληνικά Hrvatski
Magyar Italiano
日本語 Bahasa Melayu
Nederlands Norsk
Polski Portuguęs
Română Русский
සිංහල Slovenščina
Srpski Svenska
ภาษาไทย Türkçe
Українська 简体中文

Who is online? (14)


Discussion forum for user group: BRMCW Group

Thread: způsob cvičení

Back to the Forum

AuthorText


Posted: 2014-10-24 13:20
[vloženo 2014-11-08] Myslím, že hlavně je potřeba si věřit. ;-) [/vloženo]

Mám nastavenou rychlost 25/15, ale přinejmenším pro sadu KMURE mi to po testu hlásí, že skutečná rychlost byla těsně kolem 20. Při této rychlosti mám ovšem potíž se zápisem. Psal jsem na papír, ale zkusil jsem to teď rovnou do okénka na stránce, a výsledek byl lepší. Ale asi ne proto, že bych byl lepší já. Jde o to, že píšu neúplné skupiny bez pomlček, a program si to "roztřídí" v můj prospěch, tedy umístí chycená písmena na správné místo ve skupině. Když se opakují, tak tedy nepozná, které jsem chytil, ale na výsledku se to neprojeví.
Skupiny odděluji odřádkováním, protože je to rychlejší, než pomlčka, do Enteru se lépe strefuje. [A také je to jasnější než mezera, a tu si mohu nechat jako rychlou alternativu pomlčky.] Mezeru občas použiji místo pomlčky a po testu nahradím pomlčkou, aby souhlasil počet skupin.
Používám defaultní pětiznakové skupiny. Je to těžší než s tříznakovými.
Tolik moje zatímní zkušenost, kdyby to někoho zajímalo. :-)

[edit 2014-10-31]
Po přidání znaku "P" klesla výsledná rychlost z 20 a něco, někdy 21, na 19 a něco, a pozoroval jsem zřetelné snížení obtížnosti (výsledek (chybovost) se po přidání nového písmene zhoršil jen pro první pokus a hned potom byl už pak vždy lepší než předtím). Proto jsem zvýšil nastavenou druhou rychlost z 15 na 16 v očekávání, že tím zachovám skutečnou výslednou na 20+. Když už se ji učím, tak proč zpomalovat. ;-)
Potvrdilo se. Větší chybovost a pociťuji větší honičku. :-) Přitom nárůst rychlosti je jen cca. 5 %.

Tohle si píšu tak trochu jako svůj log, tady se mi to snad neztratí. :-)

[edit 2014-11-02]
Po přidání "T" byla výsledná rychlost při prvních dvou pokusech 21.8 a 21.4 (výsledek toho prvního jsem radši smazal ;-) ), tak zase snížím nominální na 15. :-)
[edit 2014-11-03]
S přidáním "L" jsem zase zvýšil na 16. Rozptyl rychlostí mezi pokusy se mi zdá větší než dřív (20.0 - 21.8). A mezi okamžitou výslednou rychlostí a výsledkem pokusu se mi zdá vidět korelaci. Což se mi nelíbí, že výsledek tak nápadně závisí na tom, jestli byla rychlost 20.5 nebo 21.2.
[edit 2014-11-06]
S "W" jsem zůstal na 16 a na několik posledních pokusů zvýšil na 17. Na "I" jsem se vrátil na 16. :)
[edit 2014-11-08]
S "." nastavil 17 a po čtyřech pokusech na 18, protože i 17 dávalo moc nízké skutečné rychlosti. Pro "J" zůstal na 18. I tak to dá občas skutečnou rychlost i pod 19.
[edit 2014-11-10]
Po částečném natrénování 14. lekce (J) zvyšuji na 25/19, protože skutečná rychlost zatím nepřekračovala 20 a naopak byla často i dost pod 19.
Ale je to těžší, protože s delšími znaky se rychlost "víc blíží pravdě". Sice jsou tam některé odpočinkové, ale o to musí být ty ostatní rychlejší, aby se to stihlo. ;-)
Taky se musí "čekat" na konec znaku, třeba u P/J. Dokud nebylo J, byl znak tečka-čárka-čárka-jakýkolivzvuk vždycky P. Teď je třeba "počkat", jestli ten poslední symbol bude dlouhý nebo krátký. Ale "kupodivu" už se mi právě i tyto znaky zařadily mezi ty, které vnímám správně "globálně". :)
Na 15. lekci ("Z") jsem nasadil rovnou 25/20. I tak to udělá třeba 18.8 i méně. Proto když jsem "Z" jakž takž procvičil, zvyšuji na 25/21.
[2014-11-14, pátek]
Tento týden jsem tomu moc nedal, pokud jde o nová písmena a nácvik skupin. Hrál jsem si s tréninkem slov. Škoda, že poslední dvě písmena (J, Z) se v zásobě pro 15. lekci vyskytují minimálně, téměř vůbec, až jsem pojal podezření na chybu.

Zatím jsem nepochopil, čím to je, že někdy člověk už pod 40 wpm slyší nesmyslné cvrlikání, a jindy se mu naopak podaří chytit několik slov 45.

[2014-11-28, pátek]
Ani následující týden jsem tomu moc nedal, takže u 15. lekce mám jako dobu tréninku neuvěřitelných 14 dní. Pak jsem ale přidal rovnítko a v zápětí "F". To už zase dělám několikátý den. Efektivní rychlost jsem zatím nechal na 21, i když to často vychází o dost pomalejší, když to tam dá hodně teček a tak.

Včera jsme byli v brm se Zdeňkem sami, tedy pokud jde o CW. Což mělo pro mě výhodu, protože jsme necvičili 13. lekci, ale "moji" 17., a větší tempa. Taky jsem si poprvé vyzkoušel bug. Ze začátku dost děs, ale snad to půjde. :-)

[2014-12-01, pondělí]
Na konec nácviku "F" nastavena efektivní na 22, stejně je skutečná pořád pod 20.
Dnes jsem přidal "O" (18. lekce) a večer ještě "Y" (19. lekce).

[2014-12-03, středa]
protože jsou skutečné rychlosti typicky pod 19, zvyšuji efektivní na 23.

[2014-12-09, [úterý]
Protože se mi pletla znaménka (. = ,), nastavil jsem si do skupin znaků training právě jen těchto tří znaků. Nechal jsem rychlost 25/23. A jaká z toho vyšla skutečná efektivní? 12.1. Teda nic moc. :-))
Tohle jsem udělal, protože jsem si chtěl udělat ve znamínkách pořádek, než se pustím do další lekce (21, "V"). To jsem udělal v zápětí, pořád 25/23. Vypadá to jako hodně, ale reálná je třeba 18 nebo i 17.

Myšlenka (Pozor! :-) ):
Jak se postupně přibližuje konec abecedy, možná by nebylo od věci zkusit utéct od toho pána s dlouhým jménem od F. Tj. nastavit rovnou 25/25. to už nemůže být velký rozdíl, a člověk pak má možná šanci si vypěstovat lepší návyk na rytmus. A naučí se nacházet mezipísmenné mezery standardní délky. Protože po výuce s F. zpomalením mohou pak znaky při běžné rychlosti splývat.

[2015-01-09, [pátek]
Stejne to nikdo nečte, tak jen poznamenám, že - věren své poznámce ("myšlence" :-))) ) z minula - jsem se přes tempo 28/23 dopracoval při 25. lekci ("Q") k tempu 28/25, u kterého už asi zůstanu do konce, tj. do doby, dokud vůbec budu používat nějakého Farnswortha.

[2015-02-24, [úterý]
Dlouho jsem nepsal.
Lekce 31 ("B"). Opouštím Farnswortha, zpomaluji a trénuji 12 - 15 - 18 na stoprocentní příjem. Občas zkouším zapisovat na papír. Vzhledem ke skladbě znaků je reálná rychlost menší, ale při 18 PARIS už přesáhne 12.

[2015-02-25, [středa, Vítězný únor :-)]
Lekce 33 ("4", neboli pitipitpá), protože otazník už jsem trénoval s předstihem v rámci skupin znaků. Z těch jsem si udělal mp3 a ty si pouštěl do ucha. Teď jsem rychlost u nových mp3 změnil z 30/25 na 28/28 a rozhodně to není horší. Asi má ten rytmus vážně něco do sebe.

Jestli si tohle vlákno ještě někdo omylem přečte, dejte prosím vědět, zajímá mě to. Dík.


Posted: 2014-11-28 10:50
Bump:
Nechce se třeba ještě někdo jiný svěřit se svými zkušenostmi? ;-)

Back to the Forum

You must be logged in to post a message.

$Id: forum.php 62 2015-01-12 17:34:44Z fabian $