[LCWO LOGO]  

Login

User name:
Password:

Language
Български Português brasileiro
Bosanski Català
繁體中文 Česky
Dansk Deutsch
English Español
Suomi Français
Ελληνικά Hrvatski
Magyar Italiano
日本語 Bahasa Melayu
Nederlands Norsk
Polski Português
Română Русский
සිංහල Slovenščina
Srpski Svenska
ภาษาไทย Türkçe
Українська 简体中文

Who is online? (22)

LCWO Discussion Forum [Atom LCWO Forum Feed]

This is a simple discussion forum for LCWO users. Feel free to use it for any kind of discussion related to this website.

Thread: Op snelheid schrijven

Back to the Forum

AuthorText

Posted: 2013-02-26 21:21
Goedenavond,
Heeft iemand een tip hoe je het beste de gezonden cw's kunt noteren? Ik ben nog slechts een beginner en ik kan de snelheid met schrijven niet bijbenen.
Bedankt!

Posted: 2013-02-28 13:21
Je vraag is onduidelijk.

De gezonden cw's is dat wat je ontvangt of wat je zelf uitzendt?

Ik zie dat je bij les een bent geregistreerd. Dat kan betekenen dat je net begint. In dat geval heb je maar 2 letters.

Probeer eens op te schrijven zo snel als je leesbaar kunt:
abcde fghij klmno pqrst uvwxyx en noteer de tijd t in seconde die je daarvoor nodig had.

Reken dan uit 379/t dan vind je het aantal woorden per minuut dat je schijfsnelheid is voor random tekst.

Als je bij les een moeilijkheden hebt om bij te schrijven dan komt dat omdat je tijd nodig hebt om na te denken wat je gaat opschrijven.

Oefenen dus.

Je wordt geacht de letters in te typen, doe dat hooguit een van de 10 oefeningen om je score te bepalen, de andere oefeningen schrijven met een pen, anders kun je later alleen maar morse opnemen met een typemachine. Beetje lastig lijkt me.

73
Lea

Posted: 2013-02-28 15:49
Sorry dat ik mijn vraag niet duidelijk heb geformuleerd.

Het klopt dat ik net ben begonnen met les 1 en het gaat dus om de ontvangen letters die ik moet opschrijven.

Bedankt voor het antwoord en ik ga ermee aan de slag.

Meinard Butter

Back to the Forum

You must be logged in to post a message.

$Id: forum.php 62 2015-01-12 17:34:44Z fabian $