[LCWO LOGO]  

Login

User name:
Password:

Language
Български Português brasileiro
Bosanski Català
繁體中文 Česky
Dansk Deutsch
English Español
Suomi Français
Ελληνικά Hrvatski
Magyar Italiano
日本語 한국어
Bahasa Melayu Nederlands
Norsk Polski
Português Română
Русский සිංහල
Slovenščina Srpski
Svenska ภาษาไทย
Türkçe Українська
简体中文
Who is online? (17)

LCWO Discussion Forum [Atom LCWO Forum Feed]

This is a simple discussion forum for LCWO users. Feel free to use it for any kind of discussion related to this website.

Thread: Klartexttraining

Back to the Forum

AuthorText

Posted: 2021-01-01 22:43
Beim Klartexttraining mit deutschen Redewendungen werden z.B. auch ß und ä verwendet (möglicherweise auch noch mehr Zeichen). Aber selbst im benutzerdefinierten Zeichensatz sind diese per Morsemaschine nicht erlernbar.
Ich finde diese Diskrepanz sollte man beheben.

Posted: 2021-01-02 01:40
Unter "change cw settings" select desired characters with umlaut and "Koch"

With Morse machine select "custom characterset"
The special characters then show up

Posted: 2021-01-02 12:10
OK, Danke schön. Wie mache ich das mit dem "ß"?

Posted: 2021-01-02 12:37
Ja, und wie mache ich das mit die dänischen Æ, Ø und Å möchte ich auch gern wissen... Danke... :)

Posted: 2021-01-02 16:15
OZ1SPS Æ, Ø can be exercised with the german equivalents oa a and o umlaut. with Morse Machine

Posted: 2021-01-02 16:45
Thank you, and for your PMs also!

I just wanted them included in my code group training. I haven't been using LCWO for a long time now, but ragchewing with other danish stations, they have convinced me, that I should learn the danish characters as well. My brain stops, twists, or bends every time they send me something my brain haven't learned yet, and that often sets me back a whole word in my decoding.

Posted: 2021-01-02 17:11
Ich wünschen allen Nutzern von LCWO alles Gute für das neue Jahr und natürlich Gesundheit !
Ich bin von diesen Programm begeistert. Vielen Dank den Entwicklern, das habt ihr fein gemacht. Ich habe vor 56 jahren das Morsealphabet erlernt und nutze das Programm regelmäßig zum trainieren !
vy 73 Roland / DL2ARO

Back to the Forum

You must be logged in to post a message.