[LCWO LOGO]  

Login

User name:
Password:

Language
Български Português brasileiro
Bosanski Català
繁體中文 Česky
Dansk Deutsch
English Español
Suomi Français
Ελληνικά Hrvatski
Magyar Italiano
日本語 Bahasa Melayu
Nederlands Norsk
Polski Português
Română Русский
සිංහල Slovenščina
Srpski Svenska
ภาษาไทย Türkçe
Українська 简体中文

Who is online? (24)

LCWO Discussion Forum [Atom LCWO Forum Feed]

This is a simple discussion forum for LCWO users. Feel free to use it for any kind of discussion related to this website.

Thread: 1 letter at the time?

Back to the Forum

AuthorText

Posted: 2014-03-04 19:50
Hi I'm PD2RW (NL) name is Rob and am looking for an exercise program with which you can practice each letter.
I had found a program but unfortunately not worked well on my tablet, maybe there is a compare progje for on my PC?
If it is possible tinkering(keying) on keyboard?
https://play.google.com/store/apps/details?id=hunt.morseDit
will put here the link to progje under when:

VrGr Rob.
pd2rw@live.nl

Posted: 2014-03-05 11:48
Als je alleen wilt leren seinen, niet opnemen, dan kun je het beste cwget (zoek op google) in je PC laden. De PC neemt dan op. Vervolgens koop je ergens een seinsleutel op een vlooienmarkt. De Chech sleutels kosten 12 euro. Die zet je in serie met een batterij van een paar volt en een piepertje dat je ergens uitsloopt. Als je dan de sleutel indrukt piept dat ding. Dat plak je tegen de microfooningang van je PC met een stukje tape. De PC laat dan zien wat je seint.

Laat even hier weten dat je dit gelezen hebt. Zo niet, dan krijgen andere vragenstellers geen antwoord meer en dat is toch niet wat je wilt?

Posted: 2014-03-14 22:26
Will the MorseMachine help? You choose a lesson from the Koch course then it sends letters one at a time. I have found it very useful for learning to react instantly to letter-sounds as a letter instead of dots and dashes.

I am still confusing = and X. There is just a little difference and I hear it, but don't hear it, if that makes sense.

Posted: 2014-03-16 12:40
Hallo Lea en hi Aviatrix,
Ik kreeg van Wim PA0WV een E-mail dat je had geantwoord,
maar omdat ik het niet meer kon terug vinden gaf ik dus geen antwoord.
Wim heeft me geholpen dit verhaaltje weer terug te vinden.
Ik wil je bedanken voor jou antwoord en ook even zeggen dat ik daar zelf nu niet op ben gekomen!
Ik kom nog terug op dit verhaaltje hier maar moet nu even stoppen met schrijven.
(ik moet nu per direct even iets anders gaan doen!)
Word vervolgd!

VrGr Rob.

Posted: 2014-03-16 20:43
Hallo Lea,
Ik ben het Test ik heb mij nu aangemeld en ben als het goed is nu pd2rw.
Ik heb een stukje geschreven waar ik mijzelf voorstel.
( ik zag het alleen nog niet staan, maar dat komt denk ik nog wel!)
Even terug over het ideetje wat je schreef, dat ik daar zelf nou niet aan gedacht had!
Maar goed daarvoor zit ik dus hier op het forum, het is ziezo al heel erg nuttig geweest!
En voor als nog bedankt Lea!
Ik ga er mee aan de slag, en wat er van komt zullen we wel gaan zien zal ik maar zeggen.

Vriendelijke groetjes van hier!
Rob.

Posted: 2014-03-20 15:42
hi look on google play if you have it , and look for morse app, that's whats its called,
but there are others,
morse Koch
morse sound trainer

hope this helps
im having a few of my own probs with this site , would be nice if I can put a bit more of a gap between the letters,
so im getting stuck just on level 2.@ 18wpm
anyway kind regards

Back to the Forum

You must be logged in to post a message.

$Id: forum.php 62 2015-01-12 17:34:44Z fabian $